Wednesday, November 14, 2007

Bila nak dapat Scooter ni....







Setelah beberapa kali mendengar khabar angin mengatakan Minyak akan naik pada tahun hadapan...(Khabar Angin saja ahhh)

Aku mula terfikir untuk mencari alternative lain... bagaimana untuk mengurangkan kos bahan bakar untuk kenderaan kegunaan harian aku..

Bukan apa... cuba anda bayangkan kos bahan bakar kereta solio aku dalam sebulan.... Mari kita mengira..

Full Tank RM 60.00
Perjalanan Harian saja mencecah.. 80 km.... dan full Tank ini hanya akan bertahan dalam 360 hingga 380 km perjalanan. Full Aircond dalam setiap perjalanan.

Berapa yaaaa.. ongkos minyak kereta aku....?????... jadi korang tolong kira lah..

Setelah berfikir beberapa minggu.... jadi aku buat keputusan untuk memiliki kenderaan dua roda... Hampir semua kedai motor dilabuan aku masuk untuk mencari binatang dua roda ini...Tapi "takdo yang berkenanggg" di hati....Elite Sport, Elegant, Honda Click, Yamaha EGO dan banyak lagi.... tak berkenan.... (biasalah taste tinggi)..

Setelah setelah....setelah..( berapa banyak kali setelah lah)..

Akhirnya aku terpikat dengan Scooter Moskito S 125RX (pic atas tu..)

1 comment:

Anonymous said...

Kira punya kira mhhh...aku tak dapat kira..hehehe!!!